№ 1 (21) – 2024

 ДИЗЕЛЬНІ ДВИГУНИ Х-ПОДІБНОЇ СХЕМИ: АНАЛІЗ КОНСТРУКЦІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ЗАСТОСУВАННЯ 

 

https://doi.org/10.37129/2313-7509.2024.21.139-147
 
завантаження  О. І. Ковалюк

 

 
 

Цитувати за ДСТУ 8302:2015 (завантажити)

 

Анотація

Проводиться аналіз особливостей будови механізмів та агрегатів двигунів рядних, V-подібних та X-подібних конструктивних схем, їх вплив на розвиток військового автотранспорту і танкових військ в операціях Другої світової війни та сучасних військових конфліктах.
В якості експериментального матеріалу досліджень будуть використовуватись V-подібні серійні дизельні двигуни сімейства В-92С2Ф водяного охолодження російського танка Т-90, німецькі дослідні 4-х тактні дизелі «Зіммерінг» Sla-16 X-подібної схеми повітряного охолодження, німецький передкамерний дизель «Даймлер-Бенц» МВ-507 водяного охолодження, карбюраторний двигун «Майбах» HL-230 водяного охолодження танків «Тигр» та «Пантера», американський 4-х тактний дизель AVDS-1790 повітряного охолодження, 4-х тактний дослідний радянський дизель ДВО-16(А-37) X-подібної схеми повітряного охолодження, серійний 4-х тактний 12-циліндровий танковий дизель 12Н360 X-подібної схеми водяного охолодження російського танка Т-14 «Армата».
Метою наукового дослідження є аналіз рівня якості сучасних силових установок ОВТ на нових конструктивних схемах та принципах дії, розробка пропозицій щодо застосування їх в ході збройних конфліктів сучасності. Значимість розробки полягає у висвітленні недоліків силових установок ОВТ ЗС України на сучасному етапі війни та шляхи забезпечення їм кращої рухливості, маневреності та маскувальних властивостей на полі бою у порівнянні з противником.

Ключові слова

потреба у механізмах та двигунах, конструктивні схеми, конструктори двигунів, фірми-виробники, двигуни повітряного та водяного охолодження, технологічна перевага, етап військових випробувань, доробки конструкції, усунення недоліків та зауважень, прийняття зразка на озброєння та його супроводження.
 
 

Список бібліографічних посилань

  1. Павлов М. В., Павлов И. В. Отечественные бронированные машины 1945-1965 гг. Техника и вооружение. 2009. № 5. С. 47.
  2. Павлов М. В., Павлов И. В. Отечественные бронированные машины 1945-1965 гг. Техника и вооружение. 2009. № 8. С. 56.
  3. Павлов М. В., Павлов И. В. Отечественные бронированные машины 1945-1965 гг. Техника и вооружение. 2009. №9. С. 50-54.
  4. Подгаецкий В. Тенденции развития дизельных двигателей для БТТ. Москва : «Зарубежное военное обозрение» 1997. №12.
  5. Гордеев В. В-92С2 – новый танковый дизель. Военный парад. 1999. № 5. С.80.
  6. Алехин С. А. Перспективы дальнейшего улучшения удельных массогабаритных и мощностных показателей специальных двигателей типа 6ДН12/2х12. М: Воениздат, 2014. С. 10–14.
  7. Гриценко Г., Буденный М., Рязанцев Н. Современные украинские специальные дизельные двигатели. Военный парад. 2003. №1-2. С. 58–60.
  8. Патент США № 1889583. (Зареєстрований в 1928 році).
 
 
 

References

  1. Pavlov, М. V. & Pavlov, I. V, (2009). National armored mashines 1945-1965 yy. Теchnik and armament, 5, 47. [in Russian].
  2. Pavlov, М. V. & Pavlov, I. V. (2009). National armored mashines 1945-1965 yy. Теchnik and armament, 8, 56. [in Rusian].
  3. Pavlov, М. V., & Pavlov, I. V. (2009). National armored mashines 1945-1965 yy. Теchnik and armament, 9, 50–54. [in Russian].
  4. Podgaecky, V. (1997). Tendency’s of development dizel engines for ATT. Foreign mylytary review, 12. [in Russian].
  5. Gordeev, V. (1999). V-92С2 – new tank dizel engine. Military parade. 5 – p. 80. [in Russian].
  6. Аlochin, S. А. (2014). Perspectives of further improve power index special engines tipe 6DN12/2х12. [in Russian].
  7. Gricеnkо, G., Bуdenniy, М., & Ryazancev, N. (2003). Modern ukrainian special diezel engines. Military parade, 1-2, 58–60. [in Russian].
  8. Patent USA № 1889583. (Registered in 1928 year).
Copyright 2014 21.139-147 (укр) А. Розроблено ІОЦ ВА
Templates Joomla 1.7 by Wordpress themes free